این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/08/04 - 09:21
  • تعداد بازدید: 5499
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری بیست و دومین کارگاه مجازی انجمن عکاسان نوجوان مراکز کانون خوزستان

بیست و دومین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان مراکز کانون خوزستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بیست و دومین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با موضوع عکاسی صحنه‌آرایی شده و با حضور، مینا کردانی، نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان، شهناز ممبینی کارشناس هنری کانون خوزستان، مربیان علاقه‌مند به هنر عکاسی و ۵۳ عضو نوجوان دختر و ۱۵ عضو نوجوان پسر در دو صفحه‌ی مجازی مجزا تشکیل شد.

کردانی در این نشست گفت: یکی از چالش برانگیزترین سبک‌های عکاسی، عکاسی صحنه‌آرایی یا کارگردانی است که طی آن تمامی عناصر یک عکس توسط عکاس انتخاب می‌شود.

 وی تأکید کرد: این عناصر شامل؛ نور، رنگ‌بندی، قاب و تمامی المان‌های قابل‌تغییر در عکس می‌باشد، بنابراین عکاسی صحنه‌آرایی شده بهتر از هر سبک دیگر عکاسی، توانایی بیان شرایط موجود در سریع‌ترین شکل ممکن را دارد.

این عکاس و مدرس عکاسی، با بیان اینکه سبک عکاسی صحنه‌آرایی شده، از همان ابتدای اختراع عکاسی وجود داشته، افزود: هدف از این سبک عکاسی، باز تولید آثار نقاشی با استفاده از چیدمان صحنه بوده که  امروزه ماهیت آن تغییر کرده است‌.

او با بیان اینکه عکاسی استیج شامل سه مرحله‌ی اصلیِ چیدمان صحنه، نورپردازی، تنظیمات واضح‌سازی و ثبت عکس است، عنوان کرد: اولین عکس در سبک استیج در سال ۱۸۵۵ میلادی توسط راجر فنتون ثبت شد و عکاسی تبلیغاتی، پرتره، تئاتر و کنسرت، عکاسی استیج به‌حساب می‌آیند.

نماینده‌ی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان خوزستان ‌با اعتقاد به اینکه، عکاسی صحنه‌آرایی شده، فرصت‌های بیشتری نسبت به عکاسی مستند و خبری ایجاد می‌کند و طی آن می‌توان همه چیز را بنا بر واقعیت چیدمان کرد و حتی گاهی فضایی را به وجود آورد که هیچ ربطی به واقعیت ندارد و قدم در وادی عکاسی سورئالیستی گذاشت، اظهار داشت: در عکاسی صحنه‌آرایی شده عکاس می‌تواند بر اساس یک نقاشی، پلان یک فیلم قدیمی و تخیلات یک کودک و واقعیت، ترکیب‌بندی را انجام دهد، ضمناً در این نوع عکاسی باید به تمام جزئیات توجه ویژه داشت.

کردانی در ادامه تعدادی از هنرمندان پیشرو در زمینه عکاسی استیج را نام برده و از جان‌هایند، سیندی شرمن، لوری سیمونس، سندی اسکاتلند و عکاس مطرح ایرانی آزاده اخلاقی در این زمینه یاد کرد.

او در ادامه اثر عکس «به روایت یک شاهد عینی» را یکی از بهترین آثار آزاده اخلاقی خواند.

گفتنی است؛ بیست و دومین کارگاه انجمن عکاسان نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با طرح پرسش و پاسخ میان مدرس و اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت